torsdag 6. februar 2014

En blogg er født!

Dag 1


Man kan undres hvorfor jeg sitter her og bruker dyrebar fritid på en blogg. Svaret er like enkelt som det er å oppdra barn; når man sitter inne med så mye kunnskap, så er det viktig å dele den med andre i samme situasjon. Takket være vår tidligere regjering befinner jeg meg, akkurat som mange andre fedre, i en ordning ved navn "pappapermisjon". Pappapermisjon er 12 uker hvor mannen skal knytte sterkere bånd til sin arving, samtidig som man legger sin videre karrière på is. 

Misforstå meg rett, jeg elsker min sønn over alt på jord (etter min kone, The Big Bang Theory og Maarud Superchips). Allikevel, er vi i vår familie enige om at det hadde vært bedre å kunne fordele denne fantastiske permisjonstiden som vi selv måtte ønske.

Men det var ikke dette som jeg tenkte skrive om i denne bloggen.
Denne bloggen er todelt:

1. Dokumentasjon av mitt liv i permisjon
2. Veiledning for andre fedre/kommende fedre 

I veiledningen kommer jeg til å ta for meg viktige områder som kosthold, underholdning, bekledning, mental utvikling og sosialisering. Dette er alle punkter som er essensielle for barnets første leveår, og det er viktig at fedre kan få input fra andre fedre og ikke kun fra sin kone/kjæreste/samboer/one-night-stand. De mener sikkert godt etter å ha lest seg "kloke" på x antall rosablogger og mammablogger. Denne bloggen er nok mer lilla, eller kanskje skarlagen (er det en farge?).

Da runder jeg av første post med en teaser for neste.
Dag 2 så skal jeg informere mer rundt underholdning. Et meget viktig, og sannsynligvis undervurdert område.

PS! 
Ikke vis denne bloggen til ditt barns mor. 

MVH
Perfekt Pappa

5 kommentarer:

  1. Som trebarnspappa til godt voksne barn gleder jeg meg til at du endelig skal fortelle meg hvordan jeg egentlig burde ha gjort det. Kan bli morsomt! :-)

    SvarSlett
  2. Du har mye å glede deg til. Skjedd veldig mye siden du ble far sist vet du. Her er det bare å følge godt med ;)

    SvarSlett
  3. smått utrolig at begge dere er blitt fedre

    SvarSlett
  4. Jeg kan sikkert forklare prosessen for deg. Er ikke så vanskelig som du tror.

    SvarSlett
  5. Ble det med dette ene innlegget?🤔

    SvarSlett